Wszystko wskazuje na to, że Kraków jest coraz bliżej tego stanu. 29 kwietnia podpisana została umowa ramowa z firmą Stadler, zapewniająca dostawę nawet 60 niskopodłogowych pojazdów.
Głównej umowie towarzyszy dodatkowa, której przedmiotem jest dostawa 35 pojazdów o łącznej wartości 293 mln zł netto. Jeśli wziąć pod uwagę cały tabor, oznacza to, że na ulicach Krakowa niebawem kursować będzie 85 nowoczesnych maszyn. Sygnatariuszami umowy są prezes zarządu MPK SA w Krakowie, Rafał Świerczyński oraz członek zarządu Katarzyna Bury.
Kiedy krakowianie będą mogli cieszyć się nowymi tramwajami?
Sytuacja związana z pandemią koronawirusa zakłada pewne opóźnienia. Pierwsze pojazdy na torach pojawią się w 2022 roku. Będą to tramwaje serii TANGO Kraków Lajkonik, czyli trzyczęściowe i niskopodłogowe modele dostosowane do przewozu osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Nowością w tej wersji mają być także specjalne oparcia, ułatwiające jazdę pasażerom stojącym.